• http://www.loebe.dk/wp-content/uploads/2013/03/loebe-frugt-aeble.jpg
  • http://www.loebe.dk/wp-content/uploads/2013/03/loebe-loebebaand.jpg
  • http://www.loebe.dk/wp-content/uploads/2013/03/loeber-pige-skoven.jpg
  • http://www.loebe.dk/wp-content/uploads/2013/03/loeber-mand-pige.jpg
  • http://www.loebe.dk/wp-content/uploads/2013/03/loebe-pige-loebesko.jpg
  • http://www.loebe.dk/wp-content/uploads/2013/03/loebe-pige-natur.jpg
  • http://www.loebe.dk/wp-content/uploads/2013/03/loebe-frugt-banan.jpg
  • http://www.loebe.dk/wp-content/uploads/2013/03/loebe-loebesko.jpg
  • http://www.loebe.dk/wp-content/uploads/2013/03/loebe-pige-himmel.jpg
  • http://www.loebe.dk/wp-content/uploads/2013/03/loebe-loebesko-mand.jpg

Løbe

En løbetur i skoven er ikke bare godt for konditallet og kroppen, men for hele vores mentale del – Nemlig det at være oven på!

Sæt et mål

Når vi skal vælge en sportsgren, er der mange faktorer, som spiller ind. For nogle er holdsport med en social vinkel lige sagen, mens andre hellere vil dyrke motion alene. Valg af motionstype kan være svært, med det store udvalg, der findes. Men kommer man først på den rigtige hylde, vil ens mål lettere blive indfriet. Så brug den nødvendige tid på at undersøge mulighederne, og ikke mindst hvor mange penge de forskellige alternativer kommer til at koste. Hvis det med økonomien er et vigtigt punkt, så er løbetræning et rigtig godt valg for dig.

Nedenfor kan du læse om en række af de fordele, løbetræning vil give dig – og ikke mindst din krop. At løbe er en livsstil og en motionsform, som mange er utrolig glade for. Så finder du blot en af fordelene interessante, bør du begynde at løbe.

Velvære

Løbetræning giver kroppen mere ro, og den mentale balance bliver forbedret betydelig. Velvære handler om at være i balance og have den indre ro. En løbetur giver dig overskud, og på kort tid du vil føle dig mindre stresset i hverdagen.

God kondition

Det er sundt for at få pulsen op, så blodet pumpes rundt i kroppen. Med løbetræning vil du hurtigt komme i bedre form, og dit bevæge-apparat vil blive brugt, også områder som normalt ikke kommer i bevægelse. Følger du et løbeprogram, vil din kondition være væsentlig forbedret efter 10 til 12 uger, hvor du vil kunne løbe i mindst 30 minutter i træk. Se løbeprogram > >

Vægttab

Er ønsket at opnå et vægttab, vil det bestemt være muligt at nå målet på rimelig tid med løbetræning. Når du løber, vil forbrændingen af kalorier være meget stor, fordi aktiviteten ved denne type motion er meget høj. Men et ønske om et vægttab kan sjældent stå alene. Derfor bør du indrage din kost i denne proces, og det vil med garanti give resultat.

Mere energi

Sidst på eftermiddagen er energien normalt brugt op. Trætheden kommer ind over os som et skydække. Vi bliver uoplagte, og hjernen fungerer kun på halv kraft. Ved at løbe tre til fire gange om ugen vil dit energiniveau bliver forøget, og du vil opleve at hjernen fungerer bedre – også i pressede situationer. Samtidig med mere energi i løbet af dagen, vil nattesøvnen blive en fornøjelse på grund af en naturlig træthed.

Løbetur i skoven

Løbetur i skoven

Fri af aftaler

Er man ”lidt” af en enspænder, når det kommer til motion, så er løbetræning et rigtig godt valg. Det er jo ikke på samme måde som med holdsport, hvor man hver anden gang mangler en mand i opstillingen. Man tager blot løbeskoene på og løbeturen kan begynde.

Fleksibilitet

Når man sammenligner løb med for eksmpel styrketræning, er fleksibiliteten ved løbetræning meget større. Når man har en halv time til overs i tidsplanen, gælder det blot om at have løbetøj og løbesko lige ved hånden. Du er altså ikke afhængig af hverken åbningstider eller fragt til centeret, for at få den daglige motion.

Økonomi

I modsætning til andre sportsgrene, så er løb meget billigt at komme i gang med. Udstyret består kun af løbesko og lidt tøj, og så er du i gang. Det er specielt ved køb af løbesko man skal være meget kritisk. Køb løbesko > >

Op stramning

Specielt for kvinder kan løb virkelig gøre en forskel, når områder som numsen og maven ønskes strammet op. Løbetræning er specielt god for disse områder, som kvinder normalt har meget fokus på. En løbetur får musklerne til at arbejde på specielt disse områder.

Sygdom

Mange undersøgelser har vist, at løbetræning nedsætter risikoen for en lang række sygdomme. Det gælder for eksempel diabetes, brystkræft, hjertesygdomme mv. Samtidig vil dit blodtryk blive mindre, og dermed sænkes din hvilepuls.

Medlemskab

Hverken ro- og golfklubber optager ikke altid flere medlemmer. For at løbe kræver det ikke medlemsskab af en klub – med mindre det er ønsket. Nogle ønsker at komme op i et andet niveau, og eventuelt også at løbe sammen med andre, hvor et klubmedlemsskab selvfølgelig kan være fint.
Alt i alt er løbetræning en super god måde at få den nødvendige motion på. Så når du kender dine ønsker, kan du let komme videre i processen med at løbe. Kom godt i gang med at løbe > >